Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet spørsmål vi ofte får.

Jeg er usikker på størrelsen, hva gjør jeg?

Inne på hvert produkt finner du måleskjema du kan bruke. Mål deg selv og finn din riktige størrelse. Vi har merker som lager klær i forskjellige mål, så det er viktig at du måler deg. Våre produkter er målt på yttersiden når de ligger flatt på en benk.

Fortsatt usikker? La en av våre eksperter hjelpe deg, send mail til kundeservice@sportypluss.no, eller bruk våre sosiale medier.

Hvor fort sender dere bestillingen min?

Om du bestiller før 11.00 mandag til fredag, så sendes bestillingen din samme dag. De fleste bestillinger blir sendt ut så fort som mulig etter 11.00 mandag til fredag, uansett. Vi sender pakker med   

Leveringstid hos Sportypluss er normalt 1-3 virkedager.
Avvik kan forekomme i perioder med høyere trykk på postgang.
Kan jeg kansellere en ordre?

Det går dessverre ikke. Vårt lager er i autostore og alle ordre plukkes maskinelt fortløpende.

Når kan jeg forvente at pakken kommer frem?

Normalt mellom 1-2 dager. Det avhenger av transportør og om det er høytider og helg, da kan pakken bruke litt lengre tid. Vi håper selvfølgelig du får den, så fort som du ønsker!

Har Sportypluss fri frakt?

Ja, for kjøp over 799kr.

Jeg har ikke fått en bekreftelses mail etter et kjøp, har den gått igjennom?

Sjekk søppelposten din. Om den fortsatt ikke er kommet, send oss gjerne en mail til kundeservice@sportypluss.no eller bruk våre sosiale medier.


Jeg har lagt inn 2 bestillinger, kan de slås sammen til 1 sending?

Det går dessverre ikke, da vårt lager er autostore og plukkes maskinelt. 

RETUR

1, Hvordan kan jeg returnere produkter jeg har kjøpt?
Følg instrukser under punktet for retur på forsiden av nettbutikken

Du har alltid 14 dagers angrerett på kjøpet ditt hos Sportypluss. Angreretten gjelder for varer over 300kr. Retur etter 14 dager, vil kunne gi en kode for beløpet til gode. Det er ikke returrett på varer satt ned med 70%. Returrett og bytterett gjelder IKKE for BADEDRAKT av hygieniske årsaker.

2. Det er IKKE muligheter for å returnere varer i Showroom

3. Jeg ønsker å returnere deler/hele ordren. Må jeg betale for dette? 

Ja, du vil bli belastet med kr 129,- for returen. Følg instrukser under retur på forsiden av nettbutikken. Fraktkostnaden er lik for alle returer.

4. Jeg ønsker å returnere varer fra 2 forskjellige ordrer, kan de sendes i samme retur?

Det kan du, MEN de må være adskilt i pakken. Pakk varen fra ordre 1 inn i egen emballasje og merk med ordrenummer. Så kan denne legges inn i emballasjen for ordre 2. Følg så instrukser under retur på fremsiden av nettbutikken. 

5, Jeg har returnert varer. Når kan jeg forvente tilbakebetaling?

Det kan ta litt tid før pakken er tilbake på lager og vi kan refundere penger. Selv om sporing viser at den er mottatt. Med det samme vi refunderer, vil du motta en mail som bekrefter dette.

Har du benyttet Klarna som betalingsmetode vil også de motta beskjed om returen når vi refunderer. Andre spørsmål om faktura må rettes direkte til Klarna.

6. Kan jeg returnere salgsvarer?

Vi refunderer ikke på varer satt ned med 70%. 

Jeg rakk ikke hente ut pakken min, den er gått i retur. Hva gjør jeg?

Pakken registreres som returnert og behandles på vanlig måte. Det vil si at penger refunderes, returporto på 129,- trekkes fra beløpet. Du bestiller varene på nytt, om det fortsatt er aktuelt for deg.

Hvordan kan jeg betale i nettbutikken? 

Vi har Klarna, MasterCard, Vipps og Visa som betalingsløsninger for deg. Les mer om betalingsmåtene våre her!

Hvor legger jeg inn rabattkode?

Legg inn rabattkode når du skal betale. Da kommer det opp en rute med teksten "Gavekort eller rabattkode" skriv inn koden og trykk "Legg til". Da blir rabatten lagt til ved ditt kjøp! Sjekk at den er med, før du fullfører. Det er ikke mulig å legge den til etterpå.

Jeg har fått feil vare, hva gjør jeg?

Send oss en mail på kundeservice@sportypluss.no med ordrenummer så hjelper vi deg.

Det mangler et produkt i pakken min, hva gjør jeg?

Sjekk om du har mottatt informasjon om dette fra oss på mail (sjekk søppelpost). Om ikke, send oss en mail på kundeservice@sportypluss.no med ordrenummer så hjelper vi deg.

Jeg ønsker å få sendt pakken til en annen adresse enn min egen. Hvordan? 

Når du har valgt leveringsmetode og klikket deg videre til betalingsmetode i handlekurven, fyller du først inn opplysninger om deg selv og klikker “fortsett”. Deretter fyller du inn leveringsadresse i feltet under opplysningene om deg selv.

Jeg har ikke fått pakken min, kan jeg se hvor den befinner seg?

Du skal ha mottatt bekreftelse på utsending når pakken din ble sendt. I denne mailen står et sporingsnummer du kan bruke for å spore pakken din. 

Har dere fysisk butikk?

Nei, vi har ikke åpen fysisk butikk. 

 

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør oss på mail, vi hjelper deg gjerne!

Sporty hilsen Hanne og Torunn

 

×